Szósty z rzędu rekord sprzedaży. Coraz więcej Polaków jeździ Volvo
705 452. Tyle dokładnie samochodów w zeszłym roku sprzedało Volvo na świecie. Tym wynikiem szwedzki koncern motoryzacyjny po raz szósty ustanowił rekord sprzedaży. W porównaniu z 2018 rokiem wzrost liczby sprzedanych aut wyniósł 9,8 proc. Najlepiej sprzedającym się samochodem marki na całym świecie (i w Polsce) był XC60.
Rekord sprzedaży producent aut z tzw. iron logo zanotował również w Polsce. W ubiegłym roku w kraju nad Wisłą zarejestrowano 10 975 nowych samochodów osobowych tej marki. Wobec sprzedaży odnotowanej w 2018 roku wzrost wyniósł 4,96 proc. Jest to siódmy z rzędu rekord sprzedaży ustanowiony przez Volvo Car Poland.
Wszystkie trzy wymienione modele cieszyły się największym wzięciem także w Polsce. XC60 sprzedał się w liczbie 4456 sztuk, XC40 – 1769, a XC90 – 1274. To nie wszystko, bo na tle konkurencji w kategorii "najchętniej wybierane modele segment premium w Polsce" zwycięzcą okazał się Volvo XC60, wyprzedzając o 122 "oczek" model BMW 3.
Na tak duży wzrost sprzedaży wersji hybrydowych Volvo Cars wpływa fakt, że szwedzka firma o 93-letniej historii to jedyny producent samochodów, który oferuje wersje mild-hybrid lub plug-in hybrid w każdym modelu. W planach na 2020 rok koncern ma osiągnięcie sprzedaży aut hybrydowych typu plug-in na poziomie 20 proc. całkowitej sprzedaży.