Burger King zmienia logo po 20 latach. A jak zmieniały się inne firmy?
Jadąc autostradą często wypatrujemy logo McDonalda lub Burger Kinga. Symbole popularnych marek znane są na całym Świecia. Ta druga z wymienionych firm właśnie postanowiła zmienić swoje logo po 20 latach. Jak zmieniały się loga znanych wszystkim firm?
Czytaj także: Kim byli bracia McDonald? Historia najpopularniejszego amerykańskiego fast-foodu
Nowe logo przedstawił właśnie popularny fast-food Burger King. Restauracja postanowiła zmienić istniejące od 1999 roku logo na bardziej uproszczone. To krok, na który decyduje się wiele dużych marek, które starają podążać się z duchem czasu.
Logo, które znaliśmy od przeszło 20 lat teraz będzie wyglądać inaczej.•Fot. Burger King
Dlaczego marki zmieniają logo?
Przywiązujemy się do nich tak szybko, że do każdej zmiany i aktualizacja aplikacji w telefonie musimy się przez jakiś czas przyzwyczajać. Prawie każdy kiedyś narzekał, że „wolał to stare”, kiedy ulubiona firma po raz kolejny zmieniła logo, do którego zdążyliśmy już przywyknąć.Co jakiś czas większość marek decyduje się na rebranding, dostosowując swoje logo do zmieniających się trendów. Im szybsze czasy, tym bardziej oszczędne w swoim designie jest logo. Tę tendencję łatwo zauważyć, jeśli prześledzimy historię logo najpopularniejszych marek na Świecie.
Logo w stylu retro
Niegdyś logo było o wiele bardziej skomplikowane. Znane marki, które istnieją na rynku już od ponad kilkudziesięciu lat, kiedyś jako swój rozpoznawalny symbol miały coś, co bardziej przypominało ilustrację, niż prosty symbol graficzny. Nawet znana ze swojej prostoty firma Apple za swój znak rozpoznawczy wybrała pięknie zaprojektowaną ilustrację, o której mało kto wie.Przyjrzyjmy się dawnym logo światowych gigantów.
Założony przez braci Richarda i Maurica McDonalda najbardziej znany na Świecie fast-food powstał w 1940 roku. Logo amerykańskiej restauracji ewoluowało z prostego czarnego designu, przez kolorową ilustrację, aż do słynnych "złotych strzał", które zaczęły pojawiać się w latach 60. i które znamy do dzisiaj.
Najbardziej znany amerykański fast-food zmieniał logo wiele razy. Współczesne ma niewiele wspólnego z tym wymyślone lata temu.•Fot. Pinterest
Istniejący od 2006 roku Twitter zmieniał charakterystyczne logo kilkakrotnie.•Fot. Pinterest
Niekiedy za nowe logo odpowiada zmiana charakteru firmy. Nowe logo musi odpowiadać zmienionym standardom.
Pierwsze logo założonej przez Steve'a Jobsa firmy Apple w niczym nie przypominało tego, które znamy dziś. Daleko było mu także do cechy, jaka powinna charakteryzować dobre logo, czyli prostoty. Stare logo bardziej przypomina średniowieczną rycinę.
Słynne, proste w swoim designie jabłuszko firmy Apple przeszło dość dużą transformację.•Fot. Wikipedia
Popularna marka sportowa zmieniła znacząco swój wizerunek od 1949.•Fot. Pinterest
Popularny napój zmieniał logo wiele razy na przestrzeni lat.•Fot. Wikipedia
Logo Instagrama to uproszczony aparat polaroid.•Fot. Pinterest