TVP uruchomi kanał tylko dla kobiet. Cena nadawania przyprawia o zawrót głowy

Bartosz Godziński
TVP poszerza swoją ofertę o nowe kanały tematyczne. Będzie to kosztować podatników dziesiątki miliony złotych rocznie. Czy się to opłaci? Przekonamy się niedługo. Pierwszy z kanałów nieprzypadkowo zostanie uruchomiony dokładnie 8 marca. Będzie się nazywać TVP Kobieta.
Szef Telewizji Polskiej Jacek Kurski Fot. Dawid Żuchowicz / Agencja Gazeta
"W dotychczasowym portfolio programów tematyka kobieca obecna była w niektórych programach ogólnotematycznych oraz wyspecjalizowanych. Nie istniał jednak skoncentrowany na tej tematyce publiczny program wyspecjalizowany, który mógłby w zintegrowany sposób realizować potrzeby widowni kobiecej" – czytamy w Karcie Powinności, którą Telewizja Polska przedstawiła KRRiT.

TVP odpala nowe trzy nowe kanały: kobiecy, muzyczny i naukowy

Portal Wirtualnemedia.pl podaje, że TVP Kobieta ma być kanał lifestylowo-poradnikowo-rozrywkowym dla pań w każdym wieku, bez względu na wykształcenie, czy zarobki. W ofercie mają znaleźć się m.in. programy o charakterze familijnym, kulinarne czy dotyczące zdrowia.


Oprócz tego, Telewizja Polska ma zamiast uruchomić kolejne kanały tematyczne: TVP Muzyka i TVP Nauka. Pierwszy ma prezentować m.in. teledyski, koncerty, czy filmy dotyczące tej gałęzi kultury. Z kolei drugi ma mieć oczywiście charakter edukacyjny i zawierać audycje m.in. badawczo-kulturowe, techniczne, technologiczne czy biologiczne.

Zawrotna cena nadawania nowych kanałów TVP

Koszty nowych kanałów TVP powalają. W 2021 roku na nadawanie TVP Kobieta ma pójść 14,75 mln zł, a w kolejnych latach po około 17,8 mln zł rocznie. TVP Muzyka, która wystartuje w przyszłym roku, ma rocznie kosztować 20 mln zł. Z kolei Kanał TVP Nauka (również od przyszłego roku) to koszt aż 40 mln zł rocznie.

W listopadzie zeszłego roku TVP już uruchomiło nowy kanał tematyczny TVP Dokument. Póki co jego koszt nadawania wyniósł 5,5 mln zł, ale w tym roku zwiększy się do 16,45 mln zł. W przyszłym roku będzie to 22,8 mln zł, a w w 2023 i 2024 roku - po 25,1 mln zł.

"Nadawca szacuje, że koszty misji w 2021 roku wyniosą 2,88 mld zł; w 2022 – 2,89 mld zł; 2023 rok – 2,83 mld zł; a w 2024 roku - zwiększą się do 2,9 mld zł" – podają Wirtualnemedia.pl.

Czytaj też: Nie 2 mld zł dla mediów publicznych, a pięć razy tyle. Taką ustawę podpisał prezydent Andrzej Duda

źródło: wirtualnemedia.pl