50 lat pasji i perfekcji w każdej filiżance. Rusza jubileuszowa kampania COSTA COFFEE

Karolina Kałędkowska
Wszystko zaczęło się w Londynie, dokładnie na Fenchurch Street, gdzie w 1971 roku dwaj włoscy bracia – Sergio i Bruno Costa – otworzyli mikro palarnię kawy. Reszta jest historią, której tytuł brzmi: COSTA COFFEE. Kultowa marka w tym roku świętuje 50-lecie.
Fot. materiały prasowe: / COSTA COFFEE
Początki marki COSTA COFFEE sięgają lat 70. XX wieku. To właśnie wtedy Sergio i Bruno Costa otwierają w Londynie mikro palarnię kawy. Chcą, by tak samo, jak w ich włoskiej ojczyźnie, doskonała w smaku „mała czarna” stała się częścią stylu życia.
Jeden z pierwszych szyldów COSTA COFFEEFot. materiały prasowe: / COSTA COFFEE
Bracia Costa zobowiązali się do wytwarzania najwyższej jakości kawy, a opracowanie tej idealnej mieszanki udało się dopiero po 112 próbach. Jej autorzy nazwali ją Mocha Italia Signature Blend i do dziś jest ona popisową mieszanką COSTA COFFEE, uwielbianą na całym świecie.

Kawę na jej bazie można zamówić w kawiarniach i kawomatach, a już od października 2020 roku można przygotować ją we własnym domu. Wszystko to, za sprawą dostosowanej do konsumpcji w domu Signature Blend, która znajduje się w ofercie kaw paczkowanych.
Oprócz niej w kolekcji znajdują się również Signature Blend ciemno palona, Colombian Roast i The Bright Blend, dostępne w formie mielonej, ziarnistej i w kapsułkach.

– Wprowadzenie na rynek kawy COSTA COFFEE w wersji do domu, potwierdza, że zapoczątkowane przez braci Sergio i Bruno postępowe myślenie, nadal towarzyszy marce – mówi Anna Oleksak, Coffee Capability Manager w Coca-Cola HBC Polska.
Anna Oleksak
Coffee Capability Manager w Coca-Cola HBC Polska

Jako Coca-Cola HBC Polska, oficjalny dystrybutor kawy w Polsce, stawiamy na rozwój. Pragniemy zdobywać kolejne rynki naszej jednostki biznesowej, podbijając serca nowych klientów, a tych aktualnych, rozkochiwać w sobie na nowo. Zamierzamy robić to poprzez dzielenie się swoim dziedzictwem, wiedzą na temat kawy i innowacyjnymi pomysłami. W tym roku pragniemy celebrować 50 lat działalności i zaprosić do tego świętowania naszych klientów, współtworzących firmę pracowników, partnerów i dostawców.

Każda z tych mieszanek spełnia wysokie standardy, którym jest w stanie sprostać tylko 5 proc. ziaren kawy na świecie. Nad jakością ziaren czuwa Gennaro Pelliccia, który od ponad dziewięciu lat pełni w firmie funkcję Mistrza Kawy i razem z zespołem q-grader’ów, czyli osób, które widzą o kawie wszystko, testuje ponad 5 000 filiżanek kawy rocznie.
MIstrz kawy, Gennaro Pellicia, dba o najwyższą jakość ziaren COSTA COFFEEFot. materiały prasowe: / COSTA COFFEE
Dążenie do perfekcji, dbałość o szczegóły oraz pozyskiwanie ziaren pochodzących w 100 proc. z plantacji z Certyfikatem Rainforest Alliance sprawia, że COSTA COFFEE jest dobrze znana i doceniana na całym świecie. Marka rozwinęła się do tego stopnia, że dziś jest już dostępna w 30 krajach na 3 kontynentach. W Polsce można ją kupić w ponad 140 kawiarniach, w prawie 500 kawomatach i w sklepach tradycyjnych oraz online.

Artykuł powstał we współpracy z COSTA COFFEE.