Tęczowe torby wracają do sklepów IKEA. Pieniądze ze sprzedaży trafią na ważny cel

Bartosz Świderski
IKEA wprowadza do sprzedaży w Polsce limitowaną wersję tradycyjnej niebieskiej torby FRAKTA – wielokolorową torbę Storstomma. Cały dochód z jej sprzedaży firma przekaże na 116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.
IKEA wprowadza do sprzedaży tęczową torbę. Fot. IKEA
Torba Storstomma to produkt IKEA, który oprócz podstawowej funkcji, jest również symbolem szacunku dla osób LGBT+ oraz wsparcia otwartości. Szacunek i włączanie są częścią naszych wartości w IKEA – powiedziała Susanna Romantsova, Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail w Polsce.

Torby Storstomma można kupić we wszystkich sklepach stacjonarnych IKEA w Polsce w cenie 9,99 zł. Sprzedaż limitowanej edycji toreb rozpoczęła się 17 maja, w Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii.

Warto zaznaczyć, że to kontynuacja długoletniej współpracy pomiędzy IKEA a Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. W ubiegłym roku firma także przekazała dochód ze sprzedaży toreb Storstomma na działalność telefonu 116 111, co pozwoliło odebrać dodatkowo ponad 1300 telefonów od nastolatków w kryzysie.


Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży


116 111 to bezpłatna, całodobowa, ogólnopolska linia pomocowa prowadzona od ponad 12 lat przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Co 2 minuty Fundacja odbiera telefon od dziecka lub nastolatka, który jest w kryzysie i potrzebuje pomocy. Konsultanci 116 111 – telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży – odbierają ponad 60 tys. połączeń rocznie i odpowiadają na blisko 13 tys. anonimowych wiadomości online.
Czytaj także: Polska "wygrywa" drugi rok z rzędu. To najbardziej homo- i transfobiczny kraj w UE