Dekada dobrych emocji. To właśnie one stworzyły kultową markę z charakterystyczną ćmą w logotypie

Monika Przybysz
Od momentu, w którym Natalia Pstrokońska i Marlena Niestryjewska rozpoczęły niezwykłą podróż po świecie mody, minęło już dziesięć lat. W tym czasie do owej fascynującej wyprawy dołączyły inne Polki, które kochają wygodę, skandynawski minimalizm i ponadczasowe rozwiązania. Dziś sprawdzamy, na czym polega fenomen marki by Insomnia
Marlena Niestryjewska i Natalia Pstrokońska Fot. materiały prasowe
Wszystko zaczęło się w Sopocie, gdzie Natalia Pstrokońska i Marlena Niestryjewska prowadziły sklepy z kolekcjami duńskich marek. Jednak w pewnym momencie postanowiły pójść o krok dalej, proponując swoim klientkom również autorskie projekty. Pierwsze szkice T-shirtów, bluz i spodni dresowych powstały na papierze pakownym w kuchni jednej z założycielek nowej marki. Jednak te skromne początki bardzo szybko przerodziły się w tworzenie większych kolekcji, a następnie założenie własnej sieci butików.

W ten sposób narodziła się by Insomnia – marka dla kobiet, tworzona przez kobiety, mająca duży udział w odczarowaniu popularnej "dresówki" i spopularyzowaniu w naszym kraju sportowej elegancji. Jak podkreślają założycielki firmy, tę rewolucję udało się przeprowadzić przede wszystkim dzięki otwartej na zmiany, niezwykle świadomej i nowoczesnej społeczności, która zgromadziła się wokół marki.
Natalia PstrokońskaFot. materiały prasowe
– Nasze klientki nie dają się wstawiać w sztywne ramy nakazów i zakazów. Rzadko spotykamy się już z opiniami, że jakieś ubranie jest nieodpowiednie do wieku lub figury, albo że nie wypada pojawić się na spotkaniu służbowym w dresie. Wszystkie mamy większy luz i bardzo mnie to cieszy – podkreśla Natalia Pstrokońska.

Co istotne, mówimy tutaj o stuprocentowo polskiej marce, która swój sukces opiera na budowaniu pozytywnych, długoterminowych relacji. Przykłady? Proszę bardzo: by Insomnia! od dziesięciu lat współpracuje z tą samą firmą krawiecką z Poznania, na czele której stoi (jakżeby inaczej) kobieta. Dzianiny, z których powstają kolekcje? Wszystkie powstają w Łodzi. Dodajmy, że wiele osób zatrudnionych w butikach marki pracuje tam od początku jej istnienia.
Fot. materiały prasowe
Wspomnianych sklepów – zarówno z kolekcją regularną, jak i outletową – jest w tym momencie siedemnaście, a można je znaleźć w Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Warszawie, Białymstoku, Krakowie, Rzeszowie i Wrocławiu. Oczywiście zakupy można również robić z dowolnego miejsca, ponieważ firma nieustannie rozwija swój sklep online, który pomógł przetrwać ciężki pandemiczny rok.

Asortyment obejmuje blisko 800 modeli. Co je charakteryzuje? Wszystkie ubrania i dodatki łączą sportowy luz z nowoczesną i naprawdę kobiecą formą. Wszystko po to, abyśmy czuły się komfortowo w każdej z życiowych ról, które pełnimy. Dodajmy, że wiosenno-letnie propozycje by Insomnia okraszono nutką nostalgii. Wiele projektów nawiązuje fasonem i stylem do lat 90. ub. w. – koszykarskie szorty, ołówkowe sukienki na cienkich ramiączkach oraz topy mocno eksponujące ramiona to tylko niektóre z nich.

Dziesięć lat istnienia by Insomnia to czas pełen pasji, rozwoju, wyzwań i, a jakże, wielkiej miłości do mody. Jednak twórczynie marki nie spoczywają na laurach. Cele na kolejną dekadę są bardzo ambitne – Natalia i Marlena chcą dotrzeć do jeszcze większej liczby kobiet kochających wygodę i trendy; również tych, które mieszkają poza granicami naszego kraju. Możemy również spodziewać się kolejnych butików stacjonarnych by Insomnia.

Jednego można być pewnym: w przypadku tej firmy motorem napędowym wszystkich zmian zawsze będą wartości, które przyświecały jej założycielkom od samego początku. Jak mówi Natalia Pstrokońska: "Chcemy się rozwijać, zarazem nie tracąc bliskich relacji z ludźmi, którzy tworzą markę i – przede wszystkim – z naszymi klientkami".
Fot. materiały prasowe

Artykuł powstał we współpracą z marką by Insomnia.