Netflix dostrzegł potencjał w łódzkiej filmówce. Rozpoczął cykl warsztatów dla studentów

Joanna Stawczyk
Netflix widzi przyszłość w polskich twórcach i chce inwestować w "przyszłość polskiej branży filmowej". Znany serwis streamingowy wystartował z cyklem warsztatów dla studentów łódzkiej filmówki. Uczelnia zapowiedziała, że to dopiero początek wspólnej, długofalowej współpracy.
Netflix inwestuje w łódzką filmówkę. Gigant wystartował z warsztatami Fot. unsplash.com

Netflix łączy siły z Szkołą Filmową w Łodzi

Netflix to serwis streamingowy na zasadach abonamentu, który umożliwia użytkownikom oglądanie filmów, seriali i programów bez reklam przy użyciu urządzenia połączonego z internetem. Korzysta z niego ponad 220 mln użytkowników w ponad 190 krajach. Serwis udostępnia wiele gatunków filmów, seriali, programów i gier mobilnych w różnych językach.

Wspaniała okazja dla młodych twórców ze słynnej łódzkiej filmówki. Jak przekazało RMF24.pl, szef programu Netflixa skierowanego do studentów podkreślił, że platforma chce "wspierać rozwój artystyczny i zawodowy uzdolnionych studentów i studentek oraz zapewnić im jak najlepszy start w profesjonalnej karierze".


Ponadto w samych superlatywach wypowiedział się o uczelni i zaznaczył, że "to właśnie tutaj rodzą się i kształtują polskie talenty filmowe".

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozpoczęcia współpracy ze szkołą filmową w Łodzi. To uczelnia zaliczana do ścisłej czołówki szkół filmowych na świecie, która ponadto wywiera istotny wpływ na całą branżę audiowizualną w Polsce" – oświadczył Christopher Mack, dyrektor programu Grow Creative w Netflix.

Szef programu zaznaczył, że fundusze przeznaczone na łódzką uczelnię, to pierwszy krok, który zapoczątkuje długotrwałą współpracę. "To nie jednorazowa inicjatywa, ale początek naszej długofalowej inwestycji w relacje ze szkołą filmową w Łodzi i, tym samym, w przyszłość polskiej branży filmowej i telewizyjnej" – powiedział.

Projekt jest częścią międzynarodowego programu Netflix Grow Creative. W ramach inicjatywy studenci scenariopisarstwa, organizacji produkcji filmowej oraz reżyserii biorą udział w cyklu warsztatów. Szkolenia obejmą m.in. taki zakres: prowadzenie i koordynację twórczej współpracy, pisanie i rozwój scenariusza, przygotowanie do pitchingów (czyli prezentacje w formie krótkich filmów).

Studenci łódzkiej filmówki są szkoleni przez Netflix

Prof. Milenia Fiedler, która od 2020 piastuje stanowisko rektora Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi, oceniła, że współpraca z serwisem Netflix umożliwi lepszą znajomość "realiów pracy w profesjonalnej kinematografii i przemyśle audiowizualnym".

"Takie umiejętności bezpośrednio przekładają się na wzrost zawodowych kompetencji i zwiększenie szans naszych absolwentów i absolwentek na budowanie kariery zawodowej i własnej ścieżki artystycznej" – podkreśliła Fiedler.

Wiadomo, że za studentami są już pierwsze, dwudniowe warsztatowe spotkania. Podczas nich uczestniczący mogli posłuchać m.in. o tajnikach sztuki opowiadania historii, specyficznych zasadach produkcji i finansowania czy postprodukcji. Nakreślono im także, jak Netflix od postaw inicjuje realizację swoich filmowych czy serialowych produkcji.
Czytaj także: Szef Netfliksa o dalszych losach "Squid Game". "Wszystko dopiero się rozpoczęło"

Posłuchaj "naTemat codziennie". Skrót dnia w mniej niż 5 minut