Nie będzie paraliżu polskiego nieba na majówkę? PAŻP wydała bardzo ważny komunikat
Obserwuj naTemat w Wiadomościach Google
- Działalność Lotniska Chopina w maju może być bardzo ograniczona, gdyż PAŻP nie może się porozumieć z kontrolerami lotów
- W środę jednak instytucja podała, że zaakceptowała ich postulaty
- Kontrolerzy nie wydali jeszcze oświadczenia w związku z tym ruchem PAŻP
Jak podano w komunikacie, "Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, dążąc do doskonalenia procedur bezpieczeństwa, zaakceptowała i uzgodniła wdrożenie wszystkich dotyczących ich postulatów, zgłaszanych przez Związek Zawodowy Kontrolerów Ruchu Lotniczego".
PAŻP akceptuje postulaty kontrolerów lotów
"Od dwóch tygodni są one stopniowo wdrażane, a równolegle obecne Kierownictwo PAŻP analizuje możliwość wprowadzania dalszych, pozytywnych zmian w tym zakresie" – czytamy na stronie instytucji.
– W ostatnich tygodniach funkcjonujemy w sytuacji szczególnej, ale niezależnie od tego wszystkim nam w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej zależy przede wszystkim na bezpieczeństwie w ruchu lotniczym. Dlatego, gdy tylko pojawiły się konkretne postulaty działań, mogących udoskonalić naszą działalność w zakresie bezpieczeństwa, zaakceptowaliśmy je i wprowadziliśmy do realizacji – powiedziała Anita Oleksiak Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, cytowana w tym oświadczeniu.
Postulaty mają być niezwłocznie wdrażane
Dodatkowo – jak przypomniano – PAŻP zobowiązana jest przestrzegać standardów ustanowionych przez Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego i Komisję Europejską.
Czytaj także: Gdy popełnią błąd, giną ludzie. Oto najbardziej odpowiedzialny zawód świata
"Jest też nadzorowana przez Urząd Lotnictwa Cywilnego i Agencję Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego. Postępowanie w zgodzie, a w określonych obszarach, przewyższanie norm ustanowionych przez te organizacje jest zadaniem, jakie przyjęło Kierownictwo PAŻP" – podano.
Jak dodano, "działające w nowym składzie kierownictwo rozpoczęło niezwłoczne wdrażanie postulatów dotyczących między innymi, ograniczania jednoosobowych obsad, weryfikacji tzw. pojemności sektorowych, określających ile samolotów jednocześnie mają do prowadzenia kontrolerzy w jednej chwili czy przywrócenia pełnej obsady Senior Kontrolerów także w nocy".
Przypomnijmy, że kontrolerzy walczą o lepsze warunki pracy m.in. odstąpienie od zmian niektórych postanowień wprowadzonego regulaminu pracy, wycofanie się przez Ministerstwo Infrastruktury z prac legislacyjnych związanych z podniesieniem nominału czasu pracy i odebrania konstytucyjnego prawa do strajku.
Czytaj także: https://natemat.pl/409264,kolejne-utrudnienia-na-lotnisku-chopina