Bezlitośnie wyśmiali wyborców PiS. Skecz "Wigilia" hitem polskiego internetu

redakcja naTemat
04 grudnia 2022, 12:35 • 1 minuta czytania
Kabareciarze z Neo-Nówki podbili serca widzów, trafnie komentując polityczną rzeczywistość w Polsce. Ich skecz "Wigilia 2022" okazał się właśnie najczęściej oglądanym w tym roku niemuzycznym wideo wśród polskich użytkowników w serwisie YouTube. Satyrycy w tyle zostawili idoli młodego pokolenia.
Skecz "Wigilia 2022" w wykonaniu kabaretu Neo-Nówka Fot. Zrzut ekranu z Polsat

Roman Żurek, Michał Gawliński i Radosław Bielecki od lat tworzą zgrany zespół kabaretowy. W ostatnim czasie zyskali też ogromny rozgłos w mediach. Znacznej części Polaków bardzo do gustu przypadł ich skecz "Wigilia" z licznymi odniesieniami do obecnej sytuacji politycznej.


Mimo że Neo-Nówka skecz ten gra od wielu lat, to odświeżenie dialogów tchnęło w niego nowe życie. Nawet politolodzy analizowali fenomen grupy kabaretowej, twierdząc, że krytyka rządzących padła na bardzo podatny grunt.

Przypomnijmy, że kabareciarze zaprezentowali swój skecz na Festiwalu Kabaretu w Koszalinie, który wyemitowano pod koniec lipca w Polsacie. Na scenie padły wówczas wymowne słowa o wyborach kopertowych, inflacji, 2 mld złotych dla mediów publicznych i nagonce na środowisko LGBTQ+, a także na Donalda Tuska.

Oto fragment skeczu:

– Jesteś taki pożyteczny idiota. Oni ciebie w ciula robią. (...) Kasę wywalają na lewo. 70 mln złotych wywalili na wybory kopertowe. 2 mld idzie na tępą propagandę TVP – zauważyła postać syna grana przez Romana Żurka.

– Wiesz, ile za te pieniądze można byłoby dzieci wyleczyć? My jak te łosie zbieramy na akcje charytatywne, a rząd ma to w d*pie. (...) Najbardziej to się boisz gejów, a nic ci przecież nie przeszkadza, że cię rząd r*cha – dodał bohater, patrząc na milczącego ojca.

Skecz "Wigilia" hitem polskiego internetu

Skecz "Wigilia 2022" został także opublikowany w YouTube i od razu zaczął bić rekordy popularności. Jak dotąd odtworzono go 10,8 mln razy. I tyle właśnie wystarczyło, by stał się najczęściej oglądanym w tym roku niemuzycznym wideo wśród polskich użytkowników serwisu.

Jak podaje serwis Wirtualne Media, na drugim miejscu znalazł się występ Sary James w pierwszym etapie programu "America’s Got Talent". Od czerwca materiał obejrzano na całym świecie 21 mln razy (nie wiadomo, ile odsłon wygenerowano w Polsce). Na trzecim miejscu jest z kolei relacja Friza z wyprawy po Afryce. Od lutego ten materiał ma 6,7 mln odtworzeń.

Na kolejnych miejscach znaleźli się m.in. Mata jego odezwa o startowaniu w wyborach prezydenckich w 2040 roku i "Dziennikarskie zero" na temat współpracy Słowika z Marcinem Najmanem przy gali MMA-VIP.