Sieć Auchan poinformowała o wycofaniu ze sprzedaży popularnej przyprawy oregano. Powodem jest wykrycie niebezpiecznego poziomu alkaloidów pirolizydynowych, które mogą zagrażać zdrowiu. W komunikacie zaapelowano, aby nie spożywać tego produktu, a klienci proszeni są o jego zwrot do sklepu.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Wycofany przez sieć Auchan produkt to oregano suszone o gramaturze 10 g, wyprodukowane przez Zakład Produkcyjno-Handlowy Herbes Wiesław Sikorski. Jego kod kreskowy (EAN) to: 5904215144861, a numer partii: 05.2025/L010624.
"Konsumenci, którzy zakupili wskazaną partię w/w produktu, proszeni są o niespożywanie go, wyrzucenie lub zwrot do sklepu, w którym został zakupiony. Produkt zwrócony zostanie całkowicie zrefundowany" – czytamy w komunikacie.
Auchan wycofuje partię popularnej przyprawy. Jest pilne ostrzeżenie
Jak dodano, powodem wycofania oregano suszonego jest "przekroczenie najwyższego dopuszczalnego poziomu alkaloidów pirolizydynowych". Spożycie ich w dużych ilościach może prowadzić do zatrucia.
Alkaloidy pirolizydynowe są naturalnymi substancjami występującymi w roślinach, jednak ich nadmiar może być toksyczny dla ludzkiego organizmu. Skutki mogą obejmować uszkodzenie wątroby, a w skrajnych przypadkach – nawet śmierć.
Objawy zatrucia alkaloidami pirolizydynowymi to m.in. silny ból brzucha, ból w okolicach wątroby, utrata apetytu, wyczerpanie, wodobrzusze, żółtaczka oraz powiększenie wątroby. W przypadku pojawienia się tych symptomów należy niezwłocznie skontaktować się z lekarzem.
Auchan już nie najtańszym sklepem w Polsce
Przez wiele lat sklepy Auchan były uznawane za najtańsze w Polsce. Jednak na podstawie najnowszego badania okazało się, że francuska sieć ustąpiła miejsca komu innemu.
Ranking opracowała agencja ASM SFA, która porównała ceny koszyka zakupowego. Badacze kupili ten sam zestaw 40 podstawowych produktów spożywczych, takich jak mięso, wędliny, ryby, mrożonki, nabiał, napoje, słodycze oraz używki i piwo w różnych sklepach, a następnie porównali ceny.
– Choć najnowsze dane o inflacji wskazują na wciąż stopniowy wzrost cen w skali kraju, to z naszego najnowszego badania wynika, że w ostatnim miesiącu w 8 na 13 badanych sieci handlowych ceny nieco spadły. W październiku spadek wyniósł 6,5 procent w porównaniu do września – skomentował Kamil Kruk, Client Service & Analysis Director ASM SFA.
W rankingu najtańszych sklepów Lidl zajął pierwsze miejsce, z koszykiem wartym 230,09 zł. Na drugim miejscu znalazła się Biedronka z wynikiem 231,28 zł, a Auchan uplasowało się na trzeciej pozycji z koszykiem wartym 236,43 zł.