Często słyszymy o tym, jak niemieccy potentaci przejmują polskie spółki. Wielokrotnie informowaliśmy o tym w naTemat. Rzadko jednak można dowiedzieć się, że nasze rodzime przedsiębiorstwa kupują firmy zachodnich sąsiadów. Tymczasem spółka WP Holding podpisała umowę kupna 100 procent akcji spółki Invia Group. Transakcja ma wynieść ponad miliard złotych.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
By zrozumieć skalę tej transakcji, warto wspomnieć, że Graal na polskim rynku zatrudnia 2 tysiące osób i rocznie sprzedaje produkty na kwotę ponad 1,5 mld złotych.
Tym razem jest inaczej. Spółka WP Holding przejmuje Invia Group, która działa głównie w Niemczech, ale ma też serwisy w Austrii, Szwajcarii, Czechach, Słowacji, Węgrzech i w Polsce – czytamy w Wirtualnych Mediach. Wartość transakcji to ponad miliard złotych.
W ramach kupna WP przejmie 100 procent akcji Invia Group SE za ponad 1 miliard złotych. Cena może zostać powiększona o przyrost gotówki netto do dnia zamknięcia transakcji.
Invia Group operuje głównie w trzech krajach niemieckojęzycznych: Niemczech, Austrii oraz Szwajcarii. Tam generuje większość przychodów. Posiada takie marki jak: Ab-in-den-Urlaub.de, Fluege.de, Invia.cz, Invia.sk, Invia.hu czy Travelplanet.pl.
Dzięki korzystaniu z ofert na jej stronach internetowych na wakacje zagraniczne w ciągu 2024 roku pojechało ponad 2 miliony turystów.
Po transakcji powstanie struktura, która obejmuje liczące się marki turystyczne w Niemczech, Szwajcarii i Austrii (Ab-in-den-Urlaub.de, Fluege.de), w Polsce (Wakacje.pl, Travelplanet.pl, Nocowanie.pl), w Czechach i na Słowacji (Invia.cz, Hotele.cz, Spa.cz), na Węgrzech (Szallas.hu, Invia.hu) i Rumunii (Travelminit.ro, Litoralulromanesc.ro) – czytamy w WM.
To marki, które zapewniają dostęp do oferty turystycznej podróży zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Jak podaje serwis, sprzedają usługi turystyczne o łącznej wartości ponad 2,5 mld euro.
W ten sposób segment turystyczny WP Holding będzie obecny na 9 europejskich rynkach. Na każdym z nich będzie mieć wiodące marki turystyczne.
Jak podaje Euromonitor, rynek turystyczny w Europie jest wart około 600 miliardów euro i wciąż rośnie.