Co oznaczają kolory cenówek w Rossmannie? To wcale nie jest takie oczywiste
Co oznaczają kolory cenówek w Rossmannie? To wcale nie jest takie oczywiste Fot. www.tiktok.com/@wole_taniej
Reklama.

Już przyzwyczailiśmy się, że dwa kolory karteczek z cenami to za mało i powinniśmy nosić ze sobą kalkulator (w sumie i tak jest w każdym smartfonie), by obliczyć zasady promocji napisane drobnym druczkiem. Nie wszystkie sieci stosują cwane sztuczki, ale i tak czasem można dostać oczopląsu od wielu oznaczeń przecen i innych ofert specjalnych.

Od czytania etykiet z cenami może rozboleć głowa. Co sklep, to inne kolory i inne oznaczenia

Skąd mamy wiedzieć, czy mamy do czynienia z lepszą lub gorszą promocją i czy w ogóle to jest promocja? Trochę nam to ułatwiła Unia Europejska (konkretnie dyrektywa Omnibus) wymuszająca informowanie konsumentów o najniższej cenie z 30 dni przed obniżką (to ta przekreślona).

I rzeczywiście sprzedawcy się do tego stosują (choć to też można obchodzić, ale czuwa nad tym UOKiK) i podają starsze ceny regularne. Jednak same kolory cenówek nie są standaryzowane i czasem są nieintuicyjne, więc można "zwariować".

Chodzi mi właśnie o sytuację, w której nie wiemy, jakie są warunki danej promocji i która jest lepsza, jeśli oczywiście nastawiamy się właśnie typowo na "łowy". Taką zagwozdkę miałem ostatnio w Rossmannie, w którym pojawiły się żółte cenówki, czyli te cieszące się największych zainteresowaniem.

Obok nich były też produkty z ze standardowymi cenami, ale i czerwonymi... i to jeszcze innymi oznaczeniami. Zwróciłem się więc do biura prasowego o wyjaśnienie, czym to się różni. Dzięki temu możemy też trochę lepiej zrozumieć, po co jest tyle kolorów i dodatkowych napisów.

Rossmann ma kilka kolorów cenówek. Co oznaczają białe, czerwone i żółte?

  • Biała – to najbardziej oczywista rzecz, bo pokazuje cenę regularną.
  • Biała z czerwoną ceną – to produkt w promocji "MEGA!", czyli można powiedzieć, że to klasyczna, najczęściej poszukiwana przez klientów obniżka.
  • Czerwona z białą ceną – również oznacza obniżkę, ale taką jeszcze bardziej opłacalną, bo tak Rossmann wyróżnia najlepsze promocje na rynku.
  • Czerwona "Cena z apką" – produkt kupimy w niższej cenie tylko przy zeskanowaniu aplikacji Rossmann PL w drogerii stacjonarnej oraz w drogerii internetowej.
  • Żółta – cena wyprzedażowa obowiązuje w konkretnej drogerii (w innej ten artykuł nie musi być na wyprzedaży) i dotyczy produktu, który niebawem zostanie zastąpiony nowością na półce. Rossmann przyznaje, że co roku wprowadza do drogerii 10 tys. nowości.
  • "W zależności od okresu promocji, akcji oraz rodzaju produktu zniżki wynoszą od kilku do kilkuset zł" – podkreśla Jakub Jankowski z Działu PR Rossmanna. Nie ma więc z góry ustalonych wysokości rabatów przypisanych do danego koloru cenówki. Jednak to nie wszystko, bo na półkach znajdziemy też inne oznaczenia:

    Nowe - również możemy się domyślić, że tak oznaczone są nowości w sieci. Powinny na to zwracać uwagę osoby "podążające za trendami".

    Czujesz Klimat? – na ten tekst powinny z kolei zwracać osoby chcące być eko. Produkty z tym logotypem muszą spełniać przynajmniej jedno z poniższych kryteriów:

  • Posiadają międzynarodowe certyfikaty ekologiczności i naturalności;
  • Są biodegradowalne;
  • Powstały w duchu less waste;
  • Zostały wyprodukowane z materiałów naturalnych i organicznych;
  • Plastik do produkcji ich opakowania zastąpiono materiałami mniej uciążliwymi dla środowiska;
  • Są refillami (możliwość ponownego uzupełnienia);
  • Ich opakowania są w 100% z plastiku z recyklingu lub bioplastiku.
  • Nie przyzwyczajajcie się jednak do powyższych oznaczeń i kolorów cenówek, bo w innych sklepach i drogeriach mogą oznaczać kompletnie inne rzeczy. Niektóre mają jeszcze inne barwy np. zielone, a żółtymi oznaczają ceny regularne.

    Trzeba zawsze dobrze się wczytać w to, co jest napisane na etykiecie, zapytać personel lub poszukać informacji w internecie. Nie wszystko jednak jest ujawniane lub dobrze wyjaśnione, dlatego teraz chociaż będziecie wiedzieć, jak nie pogubić się w Rossmannie.