Wielki rekord oglądalności Grupy naTemat. Nigdy nie mieliśmy aż tylu czytelników

Michał Mańkowski
Grupa naTemat nigdy wcześniej nie miała tak wielu czytelników, jak teraz. W 2019 było Was tak dużo, że okazał się on rekordowym rokiem w historii naszej firmy. Wszystkie serwisy naszej Grupy zanotowały znaczące wzrosty w porównaniu do roku wcześniejszego, za co bardzo dziękujemy.
Wyniki Grupy naTemat za 2019 rok.
Planując 2019 rok, celowaliśmy jak zawsze ambitnie, ale nawet nas takie wyniki pozytywnie zaskoczyły. Nie tylko urośliśmy, ale zrobiliśmy to naprawdę wyraźnie. 10 z 12 ubiegłych miesięcy były pod względem oglądalności znacznie lepsze niż rok wcześniej. Poskutkowało to ponad 25-procentowym wzrostem unikalnych użytkowników w naTemat.pl.

Pobiliśmy także nasz własny rekord miesięcznej oglądalności, po raz pierwszy w historii przekraczając magiczną barierę 10 mln unikalnych użytkowników w jednym miesiącu. Poza tym regularnie osiągamy wyniki ok. 8 mln UU. Równie duże, a nawet większe (!) wzrosty zanotowały wszystkie serwisy Grupy naTemat: MamaDu, INNPoland i ASZdziennik.

To był dla nas wyjątkowy rok także z innego względu. Przeszliśmy odświeżający redesign uruchamiając wersję naTemat 4.0, która była największą zmianą, jaką kiedykolwiek zrobiliśmy. Zmieniły się nie tylko kwestie wizualne, ale także technologiczne, dzięki czemu nasze strony przeładowują się naprawdę błyskawicznie. Widzimy to w statystykach odsłon, które generujecie. Dodatkowo jako pierwsi w Polsce stworzyliśmy opcję naTemat Story, która zmienia sposób, w jaki możecie konsumować newsy.
Choć od dawna jesteśmy już w czołówce najpopularniejszych portali informacyjno-publicystycznych, w 2019 roku po raz pierwszy załapaliśmy się do rankingu 20 najczęściej odwiedzanych stron w polskim internecie w ogóle, bez podziału na kategorie.

Ale przecież chodzi nie tylko o liczby. Wideoreportaż Darii Różańskiej i Stefana Ronisza o księdzu-pedofilu został nominowany do nagrody Grand Video Awards, znajdując się w najlepszej piątce w swojej kategorii. Nasza akcja z "Polską na Times Square" zdobyła dwie statuetki w MIXX Awards, prestiżowym konkursie na najlepsze kampanie digitalowe.

A to nie wszystko. To my staliśmy za "Trzeba billboardami za Sieradzem" – profrekwencyjną akcją, w ramach której postawiliśmy trzy (jak sama nazwa wskazuje) billboardy przy trasie S8, o której mówili polscy internauci.
W międzyczasie nasza rodzina jeszcze się powiększyła. Odpaliliśmy pierwszy w Polsce lifestyle'owy portal fatheringowy dla mężczyzn dadHERO, który stał się naszym najmłodszym dzieckiem. Jeśli jeszcze nie widzieliście, szczerze zapraszam. Wbrew pozorom, to nie jest portal parentingowy.

Na koniec roku postanowiliśmy też wydrukować internet, czyli wydać w limitowanym nakładzie 1000 egzemplarzy luksusowy magazyn "Best of naTemat", w którym znajduje się 50 wyjątkowych tekstów naszego autorstwa.

To wszystko to tylko niektóre rzeczy, które zajmowały nas w 2019 roku. Działo się naprawdę sporo. Dziękujemy za to, że tak często i chętnie byliście z nami. Wiemy, że nie zawsze jest idealnie i codziennie to poprawiamy. Obiecujemy, że każdego dnia staramy się robić dla Was serwis z najbardziej grzejącymi tematami w polskim internecie.