"Koronawirus to świetnie wymyślony produkt". Prof. Kowalewski o sztuce ratowania się przed recesją

Michał Jośko
Uznany artysta, profesor ASP, specjalista od inwestowania w sztukę oraz biznesmen w jednej osobie – jeżeli chciałbyś dowiedzieć się, na co warto wydawać nadwyżki finansowe w sytuacji, gdy świat pogrążony jest w recesji wywołanej pandemią koronawirusa oraz co powinniśmy zrobić, aby gospodarka nie runęła niczym domek z kart, nie znajdziesz lepszej osoby do konwersacji, niż Paweł Kowalewski.
pawelkowalewski.pl
Na początku ósmej dekady ubiegłego stulecia współzakładał Gruppę, czyli formację artystyczną, bez której historia sztuki polskiej byłaby znacznie uboższa. W latach późniejszych – nie rezygnując z tworzenia obrazów rzeźb oraz instalacji – zaczął realizować się także w innych dziedzinach: od kariery naukowej (profesura w stołecznej Akademii Sztuk Pięknych), aż po działalność w świecie wspierania sprzedaży wyrobów i usług (od roku 1991 prowadzi agencję komunikacji marketingowej Comminication Unlimited, jest także członkiem rady nadzorczej Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy).

Dziś postanowił zdradzić nam, na czym polega sztuka... właściwego inwestowania w sztukę i czy obecna sytuacja jest właściwym momentem na szukanie prawdziwych okazji. Dowiedzmy się, na jakich artystów warto wydawać ciężko zarobione pieniądze, dlaczego inwestowanie w obrazy jest lepsze, niż w akcje giełdowe, czy warto kontemplować sztukę w internecie, zamiast czekać na ponowne otwarcie muzeów i galerii oraz – last but not least – czy powinniśmy wpadać w panikę wobec recesji oraz wizji masowych upadków firm, będących wynikiem pandemii koronawirusa.