Korporacja musi mieć ludzką twarz. Zapytajmy prezesa Mondelez Polska o zmiany. Wielkie zmiany

Michał Jośko
Pretekst do odwiedzin w siedzibie firmy Mondelez Polska? Wbrew pozorom nie musi chodzić wyłącznie o wielką miłość do słodyczy (rozumianą jako chęć podgryzienia Lubisia tudzież czekolady Milka).
Mat. prasowy
Bowiem, jak się okazuje, można tutaj również porozmawiać o wielkich zmianach, które przechodzą korporacje – zarówno w skali globalnej, jak naszej, lokalnej. Dodajmy: porozmawiać... bez lukru; naprawdę otwarcie i szczerze, unikając tego, co reprezentanci największych firm bardzo często maskują przy pomocy korpomowy.

Na taką właśnie pogawędkę zgodził się Marcin Dobrock, czyli wrocławianin, który większość życia spędził na zachodzie Europy, aby dwa lata temu wrócić nad Wisłę i objąć funkcję dyrektora zarządzającego Mondelēz Int. w Polsce oraz krajach bałtyckich. Czas zapytać go, jak NAPRAWDĘ wygląda dzisiejsza korporacja i na ile aktualne są mrożące krew w żyłach mity dotyczące pracy w takim miejscu.

Czy aby zrobić karierę, należy pracować siedem dni w tygodniu, dwadzieścia cztery godziny na dobę, nie myśląc nawet o czymś takim, jak odnalezienie balansu pomiędzy obowiązkami służbowymi i życiem prywatnym?

W jaki sposób oczekiwania młodszych pokoleń (np. reprezentantów pokolenia Z) wpływają na politykę pracodawców, skłaniając ich do kładzenia coraz większego nacisku na kwestie związane z etycznym, zaangażowanym społecznie prowadzeniem biznesu?

Na ile w obowiązki nowoczesnego lidera wpisane jest nie tylko generowanie świetnych wyników finansowych, lecz również motywowanie podwładnych do wolontariatu bądź też zdrowego stylu życia?

To zaledwie część wątków, na które możesz liczyć w naszym podcaście, gdyż będzie także o rosnącym znaczeniu kobiet i tym, w jaki sposób odpowiedzialna korporacja powinna wspierać osoby niepełnosprawne. Dowiesz się również, w jaki sposób ciastka Oreo mogą poprawiać sytuację osób LGBT+.

A wszystko to z dwóch perspektyw: zachodniej oraz nadwiślańskiej, gdyż Marcin Dobrock zdradzi, na ile Polsce udaje się nadążać za tzw. wielkim światem. W najrozmaitszych dziedzinach: począwszy od trendów biznesowych, a skończywszy na... infrastrukturze drogowej, biurokracji i otwartości naszych rodaków na drugiego człowieka.

Materiał powstał we współpracy z firmą Mondelez Polska.