"CzarnekOUT" vs. "CzarnekTeam". Trwa wojna na billboardy z Przemysławem Czarnkiem
Od niedawna na ulicach Lublina można zobaczyć billboardy z podobizną ministra edukacji i nauki Przemysława Czarnka, które stanowią wyraz poparcia dla jego polityki oświatowej. "Rodzice za Czarnkiem!" – brzmią hasła zamieszczone na banerach. Akcja może być interpretowana jako odpowiedź na kampanię "CzarnekOUT", która wystartowała w sierpniu.
Nie wiadomo, kto stoi za akcją wspierającą ministra edukacji, ale warto dodać, że hasło "CzarnekTeam" w internecie pojawiało się już wcześniej. Używali go bliscy współpracownicy Czarnka, gdy ten był jeszcze wojewodą lubelskim.
Podkreślmy, że to niejedyne billboardy z wizerunkiem ministra edukacji, które zaistniały ostatnio w przestrzeni publicznej. W sierpniu wystartowała bowiem kampania "CzarnekOUT", którą zorganizowali przeciwnicy reform Czarnka z ruchu Akcja Demokracja.
– Niech hasło "CzarnekOUT" i słowa otuchy dla kobiet, osób LGBT+, nauczycieli, uczniów i rodziców pojawią się w całej Polsce – wygłaszali latem organizatorzy akcji.
Posłuchaj "naTemat codziennie". Skrót dnia w mniej niż 5 minut