Answear.com nie przestaje zaskakiwać. I nie chodzi nawet o rekordowe wyniki sprzedaży

redakcja naTemat
Polując na modne ubrania czy dodatki w internecie z pewnością traficie na Answear.com. I choć polski e-sklep jest na radarze fanów mody od ponad dekady, to w ostatnim roku wyniki sprzedaż skoczyły o kilkadziesiąt procent. Recepta na sukces? Answear.com ma więcej niż jedną.
Fot. materiały prasowe
Jak podaje w swoich raportach, Answear.com zakończył ubiegły rok spektakularnymi wynikami sprzedaży: w IV kwartale 2021 wypracował 282 mln zł sprzedaży online, czyli, bagatela, 78 proc. więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym.

— Osiągnięte przez Answear.com wzrosty sprzedaży w IV kwartale 2021 r. przebiły nasze założenia na ten okres — komentował Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com, dodając jednocześnie, że na tak duże wzrosty złożył się szereg czynników. Jako jeden z kluczowych podał nową strategię komunikacji.

Lifespiration Starts Here

Mowa o kampanii, która zapoczątkowała metamorfozę Answear.com. Platforma sprzedażowa zmieniła się w platformę inspiracji — tych modowych, na równi z tymi życiowymi, czego potwierdzeniem był film promocyjny. “Żyj w zgodzie ze sobą” - zdają się mówić bohaterki minutowego video, obwieszczającego zmianę profilu Answear.com.


W spocie wystąpiły bohaterki codzienności: Izabela Sopalska-Rybak — prezeska Fundacji Kulawa Warszawa i aktywistka społeczna, Bożena Wydrowska — jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci polskiej sceny voguingowej i promotorka kultury ballroom oraz Sasha Sidorenko — zawodowa mistrzyni Europy w boksie.

Zmiany, jakie nastąpiły w wyniku wprowadzenia nowej strategii, to przede wszystkim wzbogacenie sekcji inspiracji: na stronie pojawił się Journal, czyli systematycznie uzupełniana pigułka najważniejszych trendów i porad z dziedziny mody, lifestyle'u, ale również wellness czy aranżacji wnętrz.

A skoro przy urządzaniu naszych życiowych przestrzeni jesteśmy, Answear.com słusznie zauważył, że światy mody i wnętrzarstwa przenikają się dzisiaj coraz mocniej. Marka postanowiła więc wzbogacić swoje portfolio nie tylko o nowe ekskluzywne marki fashion, ale i te ze sfery home decor.

Designerskie brandy wnętrzarskie zaczęły pojawiać się na Answear w drugiej połowie 2021 roku. Dalszy rozwój tej kategorii będziemy mogli obserwować jeszcze w tym roku. Przedstawiciele marki zapowiadają, że dynamicznego rozwoju można spodziewać się również w przypadku answear.LAB.

Inspirująca marka własna

Posiadanie marki własnej to luksus, na który mogą pozwolić sobie sklepy z ugruntowaną pozycją na rynku. answear.LAB powstała w 2020 roku, debiutując kolekcją inspirowaną serialowym hitem produkcji Canal+ - “KRÓL”.

Jak się miało szybko okazać, nowy brand jest nie tylko nośnikiem stylu, ale i idei. O answear.LAB było głośno w kontekście Women’s Voices Bydgoszcz Festival inspired by Answear.com. Wydarzenie miało swoją kontynuację w postaci specjalnej kolekcji pod hasłem Girl Power. Przy jej powstawaniu uczestniczyła dyrektorka artystyczna festiwalu — Paulina Przybysz, która wzięła udział także w sesji wizerunkowej kolekcji.

Warto zaznaczyć, że dochód, jaki udało się uzyskać ze sprzedaży kolekcji, został przekazany aż do siedmiu krajów i działających w nich fundacji kobiecych. W Polsce siłę Girl Power poczuła fundacja Martyny Wojciechowskiej UNAWEZA.

Choć answear.LAB została stworzona przez kobiety dla kobiet, w swojej komunikacji nie zapomina również o mężczyznach, czego dowodem była specjalna akcja przeprowadzona z okazji Światowego Dnia Feminizmu. #I’m a feminist towarzyszył wypowiedziom ponad 100 polskich influencerów, dziennikarzy, aktywistów i artystów, którzy tłumaczyli, czym dla nich jest feminizm i jak starają się wspierać kobiety w dążeniu do wyrównania praw.
Fot. materiały prasowe
Zaangażowane akcje pod szyldem answear.LAB odbiły się szerokim echem również w branży. Za nowatorskie podejście do konceptu marki modowej, jej twórcy zostali nagrodzeni takimi laurami, jak: Złote Spinacze, E-commerce Polska Awards 2021, IPRA Golden World Awards 2021 oraz nominacją do IN2 Sabre Awards.

Nie wyrzucaj - oddaj

Dzisiaj, zdecydowanie częściej niż kiedyś, zastanawiamy się nad ilością posiadanych ubrań. Odpowiedź na pytanie, czy nie mamy ich przypadkiem za dużo, jest z reguły, niestety, tylko jedna. Answear postanowił umożliwić nam dokonywanie odpowiedzialnych wyborów dla dobra planety.
Fot. materiały prasowe
Zamiast wyrzucać, można dać nienoszonym ubraniom nowe życie — to główne założenie akcji Wear&Share, w ramach której możemy oddać stare ubrania, które trafią m.in do recyklingu. Answer.com nie tylko odbierze od nas worek wypakowany niepotrzebnymi ciuchami i przekaże do odpowiedniego punktu, ale i posadzi w naszym imieniu sadzonki drzew. Każdy kilogram oddanych tekstyliów przekłada się więc na zalesianie kolejnych terenów.

Do tej pory, w ramach Wear&Share, udało się zebrać 25 ton odzieży i posadzić tysiąc sadzonek. A to wyniki tylko z Polski. Twórcy akcji planują jednak jej ekspansję na rynki zagraniczne. A tych, na których aktywny jest Answear.com, systematycznie przybywa. W 2021 r. dostęp do platformy uzyskali mieszkańcy Grecji, Chorwacji i Cypru. W tym roku marka planuje pojawić się w kolejnych krajach. Jakich? Informacje już niebawem.

Artykuł powstał we współpracy z Answear.com.