Czy Morawiecki ochronił dzieci przed tajemniczą "ideologią"? Kuriozalna odpowiedź MEN

Michał Koprowski
01 lipca 2022, 15:41 • 1 minuta czytania
– Nie ma naszej zgody na eksperymenty społeczne i rewolucje ideologiczne – mówił Mateusz Morawiecki w 2019 r. Jedna posłanek postanowiła zapytać premiera, jaką ideologię miał na myśli oraz jakie efekty udało się osiągnąć. Obszernej odpowiedzi udzieliło Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Czy Morawiecki ochronił dzieci przed tajemniczą "ideologią"? Kuriozalna odpowiedź MEN Fot. Ludovic Marin / East News

Obserwuj naTemat w Wiadomościach Google


Morawiecki: "Kto chce zatruć dzieci ideologią, podkłada pod Polskę ładunek wybuchowy"

Mateusz Morawiecki w 2019 r. wygłosił exposé, w którym stwierdził, że "rodziny będą osią polityki jego rządu", aby następnie stanowczo zaprotestować "rewolucjom ideologicznym" wśród dzieci.

– Nie ma naszej zgody na eksperymenty społeczne i rewolucje ideologiczne. Stawką jest przyszłość naszych dzieci, która powinna spoczywać w rękach rodziców, bo to jest normalność. Dzieci są nietykalne. Kto podnosi na nie tę ideologiczną rękę, ten podnosi rękę na całą wspólnotę – mówił Morawiecki.

– Kto chce dzieci zatruć ideologią, odgrodzić od rodziców, rozbić więzi rodzinne, bez zaproszenia wejść do szkół i pisać ideologiczne podręczniki, ten podkłada pod Polskę ładunek wybuchowy i chce wywołać wojnę kulturową – wskazywał.

Jedna z posłanek postanowiła zapytać premiera, jaką dokładnie ideologię miał na myśli, jakie działania zostały przez niego podjęte oraz jakie osiągnął efekty. 4-stronicowej odpowiedzi udzieliło Ministerstwo Edukacji Narodowej, w której nie znalazło się słowo "ideologia".

MEN: "Kwestie dotyczące równości kobiet i mężczyzn są mocno zaznaczone"

Odpowiedź resortu jest pełna wszystkiego z wyjątkiem konkretnych odpowiedzi. Według Ministerstwa Edukacji Narodowej "Ocena realizacji obowiązującego prawa dotyczącego oświaty, sposobu i zakresu jego stosowania, jest zagadnieniem dyskutowanym podczas spotkań z instytucjami, organizacjami, a także uczestnikami systemu edukacji".

W odpowiedzi podkreślono, że szkoły "zapewniają równe traktowanie uczennic i uczniów bez względu na płeć". Następnie wspomniano o bezpieczeństwie uczniów i kompetencjach nauczycieli oraz dyrektorów, aby w końcu przejść do kwestii równości.

"Kwestie dotyczące równości kobiet i mężczyzn szczególnie mocno zaznaczone są w treściach programowych zajęć wychowanie do życia w rodzinie". MEN wskazał, że treści te kładą nacisk m.in. na "kształtowanie umiejętności", "obrony własnej intymności i nietykalności seksualnej" oraz "profilaktykę i przeciwdziałanie zagrożeniom".

Nie udzielono właściwie żadnej odpowiedzi na pytanie posłanki. Zamiast tego czytamy, że "uczniowie i uczennice mogą omówić z nauczycielem interesujące ich problemy lub zagadnienia spoza podstawy programowej".

Czytaj także: https://natemat.pl/422470,podrecznik-do-hit-agnieszka-jankowiak-maik-to-nawet-nie-jest-podrecznik