Polska firma kupuje niemieckiego giganta. Transakcja za ponad miliard złotych
Ostatnio informowaliśmy w naTemat o kupnie przez niemieckiego potentata spożywczego znanej polskiej firmy. Popularna na polskim rynku marka, niemiecki Lisner, przejęła lidera polskich konserw rybnych, Grupę Graal.
By zrozumieć skalę tej transakcji, warto wspomnieć, że Graal na polskim rynku zatrudnia 2 tysiące osób i rocznie sprzedaje produkty na kwotę ponad 1,5 mld złotych.
W ramach kupna WP przejmie 100 procent akcji Invia Group SE za ponad 1 miliard złotych. Cena może zostać powiększona o przyrost gotówki netto do dnia zamknięcia transakcji.
Dzięki korzystaniu z ofert na jej stronach internetowych na wakacje zagraniczne w ciągu 2024 roku pojechało ponad 2 miliony turystów. Po transakcji powstanie struktura, która obejmuje liczące się marki turystyczne w Niemczech, Szwajcarii i Austrii (Ab-in-den-Urlaub.de, Fluege.de), w Polsce (Wakacje.pl, Travelplanet.pl, Nocowanie.pl), w Czechach i na Słowacji (Invia.cz, Hotele.cz, Spa.cz), na Węgrzech (Szallas.hu, Invia.hu) i Rumunii (Travelminit.ro, Litoralulromanesc.ro) – czytamy w WM.
To marki, które zapewniają dostęp do oferty turystycznej podróży zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Jak podaje serwis, sprzedają usługi turystyczne o łącznej wartości ponad 2,5 mld euro. W ten sposób segment turystyczny WP Holding będzie obecny na 9 europejskich rynkach. Na każdym z nich będzie mieć wiodące marki turystyczne. Jak podaje Euromonitor, rynek turystyczny w Europie jest wart około 600 miliardów euro i wciąż rośnie.