Jeśli nie będziesz elastyczny i nie dopasujesz się do trendów w e-biznesie - szybko zbankrutujesz!
Bartosz Świderski
10 czerwca 2015, 19:57·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 10 czerwca 2015, 19:57
„Wyróżnij się, albo zgiń” – maksyma Jacka Trouta, amerykańskiego guru marketingu, dzisiaj chyba jest bardziej aktualna, niż wówczas gdy ją stworzył. Jak wyróżnić się w ebiznbesie? Przede wszystkim elastycznością oraz indywidualnym podejściem do klienta, bo taki sposób traktowania kontrahentów będzie niósł się echem po sieci zachęcając kolejne osoby do korzystania z oferowanych usług. Elastyczne podejście do każdego klienta, to najlepszy sposób żeby zostać zauważonym.
Reklama.
Ci, którzy uważają, że do rozkręcenia e-biznesu wystarczy tylko dobra cena, niech lepiej nie biorą się za biznes w sieci. - Do niedawna rzeczywiście na pierwszym miejscu, przy wyborze produktu czy usługi, jako kluczowy aspekt konsumenci wskazywali głównie CENĘ. Dzisiaj widzimy, że nie tylko cena wpływa na decyzję o zakupie. Ważna jest także jakość obsługi, którą otrzymamy od pierwszej chwili kontaktu ze sklepem (sprzedającym), aż po tzw. obsługę posprzedażową – podkreśla Paweł Skarżyński, kierownik produktu hosting home.pl
Jak cie widzą, tak cie piszą
Psychologowie już dawno dowiedli, że naszym dominującym zmysłem jest wzrok. Dlatego wygląd witryny internetowej, zwłaszcza w przypadku e-sklepu, jest tak ważny. Bez dobrej, łatwej w nawigacji i przyjaznej dla użytkownika strony trudno przyciągnąć kolejnych kontrahentów oraz klientów.
Tylko jak zrobić dobrą stronę, kiedy czas dzieli się głównie między kolejne spotkania biznesowe, sterty faktur, zamówienia oraz protokoły, a budżet na informatyków jest ograniczony? - Z pomocą przychodzą gotowe rozwiązania i narzędzia, dzięki którym wystarczy dosłownie chwila wolnego czasu żeby zrealizować to na co brakuje wolnego czasu i czasem wiedzy – podkreśla Paweł Skarżyński, kierownik produktu hosting home.pl
- Takim rozwiązaniem jest kreator stron internetowych, który pozwala bez specjalistycznej wiedzy i przy niewielkim nakładzie czasu, stworzyć samemu własną stronę. Poza tym tego typu narzędzia pozwalają także na opracowanie stron w wersjach mobilnych (responsywnych). A trzeba pamiętać, że ludzie coraz więcej czasu poświęcają na przeglądanie sieci właśnie przez smartfony czy tablety - dodaje Paweł Skarżyński z home.pl. Jak zaznacza, zaktualizowanie informacji na tak utworzonej stronie jest wyjątkowo proste, można je poprawić w dowolnym momencie i wystarczy tylko kilka kliknięć
- Aplikacji, które ułatwią nam start w Internecie jest multum - od wspomnianego już kreatora stron, aż po gotowe aplikacje do prowadzenia sklepu internetowego oraz usługi wymiany plików – podkreśla Paweł Skarżyński.
Na przykład home.pl proponuje aż 100 szablonów w pełni responsywnych witryn internetowych. Ale wybór nie ogranicza się do setki projektów, dzięki specjalnemu kreatorowi można je w dowolny sposób modyfikować lub zaprojektować wszystko od samego początku według własnego pomysłu.
Na tak stworzonych strona można dosłownie jednym kliknięciem umieścić na przykład film promocyjny, specjalny formularz, aby klient mógł bez problemu się z tobą skontaktować czy galerie zdjęć.
Daj się znaleźć w sieci
Drugi sposób wyróżnienia się, to odpowiedni adres. Najlepiej, gdy nazwa domeny odpowiada produktom lub usługom oferowanym przez daną firmę. Takie rozwiązanie zwiększa ruch na stronie, bo część osób może po prostu wpisać jako adres usługę, której szuka i zakończyć ją dodając po kropce np. „pl” albo „com”.
Domeny generyczne, bo tak nazywa się ten rodzaj, mają też tę zaletę, że łatwo je zapamiętać, ponieważ kojarzą nam się z konkretnym produktami lub usługami. Z tego samego powodu, „bardziej lubią” je wyszukiwarki internetowe tym samym dając lepszą pozycję.
Jak znaleźć odpowiedni adres dla siebie? Najlepiej poszukać albo ciekawych domen narodowych czyli kończących się na „.pl”, „.eu”, czy „.com” ewentualnie globalnych takich jak np. „.pizza” czy „.top” ewentualnie „.best”.
Jeśli domena, która kojarzy się z biznesem, który prowadzisz jest zajęta zawsze możesz spróbować kupić ją na giełdzie. Największą w Polsce prowadzi serwis home.pl W tym momencie jest blisko dziesięć tysięcy ofert.
Na wszelki wypadek…
I pamiętaj, że zgodnie ze starym hasłem reklamowym „przezorny zawsze ubezpieczony”. warto zabezpieczyć się przed startą danych. Klient, który nie otrzyma na czas swojej przesyłki, nie tylko zrezygnuje z kolejnych zakupów, ale zniechęci także innych do twojej oferty. Według specjalistów od marketingu zadowolony klient przyprowadza dwóch następnych, natomiast osoba niezadowolona zniechęci 25 kolejnych.
Mało kto zdaje sobie sprawę z tego jak łatwo stracić najcenniejsze dane. Możliwości jest wiele, od banalnej awarii dysku twardego, przez kradzież służbowego laptopa, aż po błąd w oprogramowaniu (ew pomyłkę czynnika ludzkiego, czyli przypadkowe skasowanie plików). Dlatego lepiej zabezpieczyć się w takiej sytuacji. Jedną z opcji jest homebackup. Dzięki temu rozwiązaniu w razie jakiegokolwiek wypadku wystarczy dosłownie jedno kliknięcie myszką żeby wszystkie dane wróciły na swoje miejsce.
Partnerem cyklu "Akademia e-biznesu" jest home.pl
Zobacz także artykuły z cyklu "Akademia e-biznesu"