Sebastian Kulczyk inwestuje w kolejny start-up. To jeden z finalistów InCredibles
Start-up Archdesk, który jest jednym z finalistów pierwszej edycji InCredibles, pozyskał właśnie 4,3 mln złotych w rundzie finansowania. W polsko-brytyjski start-up zainwestował sam Sebastian Kulczyk.
Ale o co dokładnie chodzi? Już wyjaśniamy.
InCredibles to program wsparcia dla start-upów, który przypomina swego rodzaju konkurs. Jego zwycięzcom w ramach nagrody oferuje realną pomoc mentorską i finansową. Wbrew pozorom ta pierwsza jest równie ważna, jak i druga. Jego twórcą jest Sebastian Kulczyk, prezes Kulczyk Investments, który także sam inwestuje w wybrane projekty.
Materiały prasowe
– Nasza strategia jest prosta. Wspieramy spółki z globalnym potencjałem rozwoju, a więc kluczowym kryterium oceny projektów jest ich skalowalność – wyjaśnia powody inwestycji Sebastian Kulczyk.
– Sukces tej rundy finansowania to w dużej mierze efekt naszej akceleracji w InCredibles. To jedyny program, do którego aplikowaliśmy i dziś mogę śmiało powiedzieć, że trafiliśmy w dziesiątkę – mówi Michał Mojżesz, CEO Archdesk.
Materiały prasowe
Czym dokładnie zajmuje się Archdesk? Tworzy specjalistyczne oprogramowanie dostępne w chmurze do zarządzania dla fabryk i firm z branży produkcyjnej czy budowlanej. Pomaga uporządkować wszystkie procesy w firmie od działu sprzedaży, przez dział zakupów, po zarządzenie pracownikami, projektami, księgowością czy stany magazynowe.
Archdesk działa od końca 2016 roku i jest obecny głównie w Wielkiej Brytanii. Teraz planuje rozszerzyć swoją działalność na polski rynek i inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej.
– Rok 2019 będzie dla nas ciekawy pod kątem inwestycji w produkt. Pracujemy nad projektem badawczo-rozwojowym mającym na celu pomoc w kontroli pracowników i zasobów, oraz przewidywanie opóźnień na budowie – dodaje Michał Mojżesz.
Poza wspomnianym Archdeskiem wśród laureatów InCredibles z 2017 są także inne firmy. To np. Hotailors, który działa w branży podróżniczej, gdzie dzięki nowoczesnej technologii wspiera nowoczesne agencje turystyczne. Posiada bazę milionów hoteli z 198 krajów i za pomocą analityki i prostego interfejsu pozwala sprzedawać więcej pokoi hotelowych.
Jest także Radio Net Media Ltd dziś znane jako Adtonos, która monetyzuje streaming stacji radiowych. System w czasie rzeczywistym podmienia nadawany w radiu blok reklam na zestaw targetowanych i profilowanych reklam w streamie, w sposób niezauważalny dla słuchacza. Do tej pory stacje nie robiły tego w ogóle lub robiły to w sposób, który był inwazyjny dla słuchacza.
Z kolei Tidio stworzyło komunikator pozwalający na agregowanie wiadomości ze wszystkich najpopularniejszych komunikatorów w jednym miejscu. UserEngage pomaga natomiast marketerom w wysyłaniu automatycznych i spersonalizowanych wiadomości we wszystkich kanałach i jest alternatywą dla korporacyjnych systemów.