Ekologiczne marki. Te sklepy działają w duchu "zero waste" [LISTA]
Z obecnym przesytem panującym w sklepach oraz świadomością zachodzących zmian klimatycznych, warto zwrócić uwagę na politykę firmy, od której kupujemy dane produkty. Jak robić zakupy bardziej świadomie? Podpowiadamy.
Chętnie angażują się w różne akcje ekologiczne i społeczne. Dodatkowo często wyróżnia je przejrzysta polityka firmy, a na ich stronach można dowiedzieć się dokładnie, jak i gdzie powstają produkty, które kupujemy. Oto lista marek, które działają na rzecz ekologii.
Czytaj także: Jej marka odnosiła międzynarodowe sukcesy, a ona z niej odeszła. Teraz Areta Szpura uczy jak żyć eko
IKEA
Szwedzki gigant to chyba najbardziej zaangażowana marka w kwestii ochrony klimatu i akcji społecznych, które wspiera. IKEA regularnie organizuje otwarte panele dyskusyjne na temat kryzysu klimatycznego i innowacyjnych rozwiązań, która miałyby mu zapobiec.W ubiegłym roku firma uruchomiła program odsprzedaży mebli. Zgodnie z zapowiedzią, do 2030 roku marka chce, aby ich ślad węglowy zmniejszył się o 70 proc.
Czytaj także: Co ósmy zgon w Europie powodują zanieczyszczenia powietrza. UE ostrzega [RAPORT]
Szwedzka firma postanowiła też otworzyć się bardziej na kuchnię wegetariańską, która ma mniejszy wpływ na zanieczyszczenie środowiska. Kultowe klopsiki z IKEI doczekały się swojego wegańskiego odpowiednika. Firma nie omieszkała poinformować, że zamiennik kultowego produktu pozostawia znacząco mniejszy ślad węglowy – to zaledwie 4 proc. z tego, co wersja mięsna.
W 2020 roku IKEA zapowiedziała również ostatni papierowy katalog. W związku ze zmieniającymi się trendami i w duchu eko marka postanowiła przerzucić się w całości na wersję online.
Patagonia
Amerykańska firma zajmująca się produkcją odzieży outdoorowej działa w duchu "less waste" od samego początku. Teraz marka zapowiedziała, że zajmie się sprzedażą ubrań z drugiej ręki. Patagonia zamierza naprawiać używaną odzież i sprzedawać ją w niższej cenie.Jak podkreśla kierownictwo firmy, w dobie zmian klimatycznych, zysk nie może być jedyną rzeczą, na którą nastawiają się firmy. Na odzieżowych gigantach spoczywa również odpowiedzialność za przyszłość naszej planetu. Patagonia od 1985 roku przekazała ponad 80 mln dolarów na rzecz ochrony środowiska.
Levi’s
Na stronie marki można przekonać się, jak powstają kultowe dżinsy. Levi’s zdecydował się na bardziej ekologiczne rozwiązania, zmieniając naturalne surowce, które obecnie wykorzystuje. Firma zdecydowała się również na podjęcie szeregu działań związanych z recyclingiem.Marka otworzyła również punkty naprawy dżinsów, aby przedłużyć ich żywot i zminimalizować ślad węglowy.
Adidas
Słynna marka sportowa podjęła się już kilku działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Zaangażowała się m.in. w akcję "Run for the Ocean". Biegacze korzystający z aplikacji od Adidasa "Runtastic" realnie przyczyniali się do czyszczenia oceanów. Za każdy przebiegnięty kilometr Adidas przeznaczał 1 dolara na czyszczenie oceanów.Wyłowione plastikowe odpady marka przekuła w nową odzież z recyclingu. W ten sposób, z odzyskanych materiałów powstała kolekcja Adidas x Parley.
Te marki, choć oczywiście ich priorytetem jest przynoszenie zysku, robią chociaż krok w stronę bardziej zrównoważonego rozwoju i mają na uwadze zachodzące zmiany klimatyczne.
Swoim klientom oferują wgląd w politykę firmy i nie oszukują konsumenta. Warto mieć to na uwadze planując zakupy.
Czytaj także: Rok 2020 jednym z najgorętszych w historii. Zmierzamy w kierunku katastrofy klimatycznej