Radiowa Trójka pobiła nowy niechlubny rekord. Słuchalność stacji jeszcze nigdy nie była tak niska

Anna Świerczek
Opublikowane ostatnio 2,4 proc. udziału w rynku słuchalności wszyscy uznali za katastrofalny wynik radiowej Trójki. Program III Polskiego Radia pobił jednak swój niechlubny rekord, bo według najnowszego badania Radio Track jego wynik spadł aż do 2,1 proc. Tak źle w historii stacji jeszcze nie było nigdy.
Słuchalność Trójki ciągle spada Fot. Adam Stępień / Agencja Gazeta
Na początku stycznia informowaliśmy o tym, że w ostatnim badaniu słuchalności przeprowadzonym przez Radio Track, radiowa Trójka zanotowała rekordowo niski wynik. W ostatnim kwartale 2020 roku stacja miała tylko 2,4 proc. udziału w rynku słuchalności.

Katastrofalne wyniki badań zakwestionowała wtedy prezes Polskiego Radia. Agnieszka Kamińska podkreślała, że w Polsce potrzebny jest realny pomiar rzeczywistej słuchalności, prowadzony przez niezależną instytucję, a słabe wyniki słuchalności odzwierciedlają zmasowaną kampanię fake newsów i pomówień skierowaną przeciwko Polskiemu Radiu.
Czytaj także: Prezes Polskiego Radia tłumaczy dramatyczne wyniki Trójki. Podważyła badania
Według badania Radio Track w okresie listopad 2020 – styczeń 2021 Trójka zanotowała kolejny rekordowo niski udział w rynku słuchalności. Jej wynik poszedł w dół z 5,9 proc. (w tym samym okresie rok wcześniej) do 2,1 proc., czyli o 64,8 proc. Co ciekawe, Program I Polskiego Radia zanotował wzrost udziału z 4,9 proc. do 5,4 proc.


Nieustannym liderem słuchalności w Polsce jest radio RMF FM. Stacja osiągnęła wynik 28,9 proc. udziału w rynku słuchalności, co wobec 28,5 proc. rok wcześniej oznacza wzrost o 1,6 proc.

Przypomnijmy, że w 2020 roku ruszyły trzy projekty internetowe byłych dziennikarzy Trójki: podcast „Raport o stanie świata” Dariusza Rosiaka oraz rozgłośnia Radio Nowy Świat z m.in. Wojciechem Mannem oraz Radio 357, w którym można posłuchać np. głosu Marka Niedźwieckiego.

Czytaj także: Znany dziennikarz Radia Nowy Świat nie żyje. Pokonał go koronawirus

źródło: wirtualnemedia.pl