Kolejna znana marka reaguje na "Pandora gate". Produkty z logo TeamX zostały wycofane
Rossmann wycofuje produkty sygnowane logo TeamX. To reakcja na głośną aferę
Niemiecka sieć drogeryjna Rossmann zdecydowała się zaprzestać sprzedaży kosmetyków, które powstały przy współpracy z członkami kontrowersyjnej grupy youtuberów, TeamX. Mimo ich popularności, produkty te mają zostać wycofane z oferty we wszystkich sklepach na terenie kraju.
– Po bulwersujących doniesieniach medialnych zdecydowaliśmy wczoraj o wycofaniu ze sprzedaży artykułów sygnowanych logo TeamX – takie oświadczenie przekazała "Rzeczpospolitej" rzeczniczka prasowa Rossmanna, Agata Nowakowska.
Decyzja dotyczy produktów, które zostały sygnowane przez członkinie TeamX, w tym przez Agatę Fagatę Fąk oraz Natalię Natsu Karczmarczyk.
Wycofanie produktów jest reakcją Rossmanna na głośną aferę Pandora Gate, związaną z youtuberami oskarżonymi o niewłaściwe traktowanie nieletnich. Stuart Burton, założyciel Teamu X, znany w sieci jako Stuu, który miał prowadzić rozmowy o charakterze erotycznym z nieletnimi i nawet umawiać się z jedną z nastolatek, jest jednym z głównych podejrzanych.
Kosmetyki z logo TeamX mają zostać natychmiast wycofane ze sklepu internetowego Rossmanna. Sieć drogeryjna poinformowała, że usunięcie produktów ze sklepów stacjonarnych może potrwać od 1 do 2 dni.
Przypomnijmy, że film Konopskiego, trwający nieco ponad godzinę, ujawnił przypuszczalne wykroczenia różnych twórców, m.in. Stuu, Marcina Dubiela, Boxdela, Dizowskyy'ego, Verteza i Vojtaza. Twórca filmu również wziął pod lupę działania Teamu X, a w materiale pojawiły się wystąpienia zarówno prawnika, jak i psychologa.
Lipton kończy współpracę z Kanałem Sportowym. W tle sprawa Człowieka Wargi
Przypomnijmy, że youtuber Maciej Dąbrowski nie jest już prowadzącym "KS Poranek" na Kanale Sportowym. Swoją decyzję Krzysztof Stanowski przekazał w odcinku "Dziennikarskiego Zera", gdzie poruszał aferę "Pandora Gate"
Pokłosiem zamieszania jest to, że marka Lipton ogłosiła wycofanie się ze współpracy przy formacie "KS Poranek". W niedzielę (8 października) ukazało się oświadczenie. "Oświadczamy, że dzień 6 października 2023 roku był ostatnim dniem współpracy z Kanałem Sportowym przy programie KS Poranek. Gdy decydowaliśmy się na podjęcie tej współpracy, chcieliśmy, by nasz produkt pojawiał się w porannych, pozytywnych rozmowach, czyli w kontekście dla nas naturalnym" – tłumaczył w oświadczeniu zespół marki Lipton. "Niestety w sytuacji pojawienia się treści niezgodnych z naszymi wartościami zdecydowaliśmy się zakończyć współpracę" – podkreślono w komunikacie. Lipton w swoim poprzednim oświadczeniu zaznaczył, że firma "stanowczo odcięła się od osoby p. Macieja Dąbrowskiego (współprowadzącego program Poranek Sportowy w Kanale Sportowym, szerzej znanego jako Człowiek Warga - red.) oraz jakichkolwiek zachowań krzywdzących osoby małoletnie".
"Nie akceptujemy treści w jakiejkolwiek formie ośmieszających, zawstydzających czy agresywnych wobec osób niepełnoletnich. Tak jak sprzeciwiamy się każdej formie przemocy słownej czy fizycznej wobec kogokolwiek" – zapewniono.