Dostał 2000 zł za oblanie kawą w samolocie. Żąda przeprosin i większej kwoty odszkodowania

Małgorzata Chuchel
25 października 2023, 12:35 • 1 minuta czytania
Turysta lecący na pokładzie samolotu Lufthansa miał nieco pechowy dzień i został oblany przez stewarda gorącą kawą, co spowodowało u niego oparzenia drugiego stopnia. Otrzymał za to 500 dolarów odszkodowania, jednak uznał, że to za mało. Razem z rodziną żąda większej kwoty oraz przeprosin.
Rozlanie kawy spowodowało u pasażera oparzenie drugiego stopnia fot. pixabay.com / Schreib-Engel

Do incydentu doszło w lipcu na pokładzie samolotu niemieckiej linii lotniczej Lufthansa podczas lotu z Frankfurtu do Budapesztu.


Dla 19-letniego Jacka Haydena był to jeden z jego pierwszych lotów samolotem i nie spodziewał się, że w jego trakcie dojdzie do jakichkolwiek przykrych dla niego sytuacji. Jak jednak twierdzi, lot niestety utkwił mu w pamięci jako niezbyt miłe doświadczenie. Wszystko z powodu rozlanej na jego nogi kawy.

Przed wejściem na pokład zaoferowano kawę i herbatę, a stewardessa ustawiła filiżankę z kawą pod takim kątem, że gorący napój rozlał się bezpośrednio na prawą stronę dolnej części ciała.Czytamy w raporcie z wydarzenia.

Kanadyjczyk przez całą dalszą część lotu odczuwał ból i dyskomfort z powodu powstałych oparzeń. Jak poinformował prasę, po całym zajściu steward, który ponosił winę za wypadek, wyraził jedynie zdziwienie całą sytuacją i nadal obsługiwał innych pasażerów, nie udzielając mu pomocy i nie przepraszając za niedogodność.

Po przybyciu do Budapesztu Jack zasięgnął porady farmaceuty, który potwierdził, że doznał oparzeń drugiego stopnia i przepisał mu maść łagodzącą podrażnienie. Rodzina skontaktowała się w tej sprawie z linią lotniczą, ale powiedziano im, że pasażer nie złożył skargi na zachowanie obsługi na pokładzie i nic nie mogą zrobić.

Z uwagi na to, że przewoźnikowi nie została przedstawiona żadna dokumentacja medyczna, zaproponowano rekompensatę w wysokości 500 dolarów, uznając kwotę za maksymalną do uzyskania w przypadku tej sytuacji.

Informujemy, że państwa syn nie zgłosił obrażeń na pokładzie samolotu i nadal czekamy na odpowiedź załogi, czy pamięta zdarzenie. LufthansaNapisał przewoźnik w piśmie skierowanym do rodziny ofiary oparzenia

Zarówno Hayden, jak i jego rodzina nie byli jednak zadowoleni z reakcji linii lotniczych i nalegają na pociągnięcie ich do odpowiedzialności oraz przeprosin.

Czytaj także: https://natemat.pl/518632,samolot-ryanaira-lecial-z-otwartymi-drzwiami-panika-i-strach-na-pokladzie