Sprawdzili, "kto jeszcze ogląda Wiadomości". Oto przeciętny widz serwisu TVP 1
Okrzyknięte propagandową tubą PiS "Wiadomości" są ulubionym programem informacyjnym emerytów i rencistów. Za to przeciętny polski miłośnik newsów to 45-letni mężczyzna z dużego miasta. Dobrze wykształcony, zarabiający więcej niż 2,5 tys. netto miesięcznie. O 19:00 włącza "Fakty" w TVN.
Propaganda "Wiadomości". • Kanał YouTube Zbyszek G
Zgodnie z wynikami analizy domu mediowego MullenLowe MediaHub, osoby, które skończyły studia, preferują "Fakty". Program TVN ogląda 22 proc. ankietowanych z wyższym wykształceniem. 13 proc. badanych z tej grupy woli narodowe "Wiadomości" TVP."Faktom" ufają w szczególności szefowie i właściciele firm, (co dziesiąty widz zarządza jakimś biznesem), zaś "Wydarzeniom" robotnicy i rolnicy (14 proc.). Emeryci i renciści są wiernymi odbiorcami wszystkich programów informacyjnych, jednak największą grupę przyciąga przed ekrany "Teleexpress" (58 proc.), na drugim miejscu tej kategorii widzów są "Wiadomości" (56 proc.). Fakt ten determinuje wiek widzów tych programów – ponad 60 lat ma 57 proc. widzów "Teleexpressu" i 56 proc. widzów "Wiadomości" – czytamy w raporcie MullenLowe MediaHub.
Pod względem oglądalności królują "Fakty".•Fot. Analiza programów informacyjnych domu mediowego MullenLowe MediaHub
Tak wyglądała oglądalność poszczególnych programów w poprzednich latach.•Fot. Analiza programów informacyjnych domu mediowego MullenLowe MediaHub
"Fakty" TVN ogląda 2,8 mln Polaków.•Fot. Facebook / Fakty TVN
W grupie ogólnej - widzowie powyżej czwartego roku życia, również wygrywają "Fakty". Program TVN ogląda średnio 2,8 mln osób. Na podium znajduje się również "Teleexpress" i "Wiadomości" z oglądalnością, przekraczającą 2,3 mln widzów. Piątkę zamykają polsatowskie "Wydarzenia" i "Wydarzenia Flesz" (odpowiednio 2 mln i 1,5 mln oglądających).
Tak wygląda oglądalność w szerokiej grupie widzów.•Fot. Analiza programów informacyjnych domu mediowego MullenLowe MediaHub
Oglądalność w grupie komercyjnej.•Fot. Analiza programów informacyjnych domu mediowego MullenLowe MediaHub
– Nie sposób odpowiedzieć, jakie tendencje będą się utrzymywały w dalszej perspektywie – mówią naTemat eksperci MullenLowe MediaHub. – Czasem rynek zaskakiwany jest wynikami z miesiąca na miesiąc – dodają.