Lara Croft powraca. Kolejna gra z serii "Tomb Raider" powstanie na nowym silniku
- Amerykański producent gier wideo Crystal Dynamics zapowiedział nową grę z serii "Tomb Raider". Niebawem gracze znów wcielą się w brytyjską archeolog Larę Croft.
- Przygodówka powstanie w oparciu o silnik Unreal Engine 5.
- Dyrektor Crystal Dynamics nie zdradził jednak daty premiery nadchodzącego tytułu.
Nowa Lara Croft, nowy silnik "Tomb Raidera"
Lara Croft jest niezwykle inteligentną oraz zwinną brytyjską archeolog, która przeczesuje starożytne grobowce przy użyciu liny i dwóch pistoletów w dłoniach. Postać ta po raz pierwszy wystąpiła w grze zatytułowanej "Tomb Raider" z 1996 roku.
Na przestrzeni lat jej wygląd uległ niewielkim zmianom. Kanciaste piersi zastąpiono naturalnymi krągłościami, co wprawiło w niezadowolenie zwłaszcza starsze grono graczy. Twórcy gry nie pozbyli się jednak brązowych włosów, koszulki na ramiączka i okularów przeciwsłonecznych, które od początku kojarzono z wysportowaną poszukiwaczką przygód.
Gracze niebawem znów znajdą okazję do tego, aby wcielić się w postać Lary Croft. Studio Crystal Dynamics właśnie ogłosiło, że pracuje nad kolejnym tytułem z serii "Tomb Raider". Z okazji eventu State of Unreal 2022 dyrektor generalny wydawnictwa, Dallas Dickinson, oznajmił, że gra powstanie na silniku Unreal Engine 5. Co to oznacza?
Zdaniem Dickinsona UE5 zapewni fanom "Tomb Raidera" "wysokiej jakości kinowe wrażenia". Jak podkreślił sam CEO, firma stara się, by gra jak najwiarygodniej oddawała prawdziwą rzeczywistość. Niestety studio nie podzieliło się datą premiery nadchodzącej produkcji, ani nie pokazało fragmentów z jej gameplaya.
Przypomnijmy, że ostatnią grą o Larze Croft był "Shadow of the Tomb Raider" wydany we wrzesniu 2018 roku. Tytuł zbudowano przy użycia własnego silnika Foundation opracowanego przez Crystal Dynamics. Amerykański producent gier wideo nie jest jedyną firmą, która w ostatnim przerzuciła się na Unreal Engine 5.
CD Projekt Red też zmienia silnik
Pod koniec marca bieżącego roku CD Projekt Red poinformował, że tworzy nowe gry w świecie "Wiedźmina". W komunikacie polscy deweloperzy zaznaczyli także, że rozpoczynają "wieloletnią współpracę strategiczną" z amerykańskim wydawcą gier komputerowych Epic Games.
Nowe gry z serii "Wiedźmin" zostaną więc oparte na ich silniku Unreal Engine 5, co oznacza, że "Redzi" odchodzą od swojego autorskiego silnika REDengine. "(Współpraca z Epic Games – red.) obejmie nie tylko licencjonowanie, ale także rozwój techniczny Unreal Engine 5, a także potencjalne przyszłe wersje Unreal Engine, jeśli będzie to konieczne. Będziemy ściśle współpracować z twórcami Epic Games, a głównym celem będzie pomoc w dostosowaniu silnika do otwartego świata" – pisze CD Projekt RED w komunikacie.
Unreal Engine 5 i związane z nim wsparcie ze strony Epic Games stanowią platformę, która umożliwi nam skupienie się na pracy twórczej i kwestiach wykraczających poza rozwój samego silnika" – mówił prezes CD Projekt RED Adam Kiciński, cytowany przez portal money.pl.