Znany youtuber miał dostać propozycję współpracy z TVP. Kusili go wielkimi pieniędzmi za reklamę
Konopskyy otrzymał propozycję współpracy z TVP. Ile proponowali za reklamę?
Mikołaj Tylko, znany w sieci jako Konopskyy, rozpoczął swoją przygodę z internetem w wieku 14 lat, publikując filmiki, głównie z rozgrywek w gry komputerowe. Z biegiem lat rozszerzył zakres tematów poruszanych na swoim kanale na YouTube (obecnie ma 1,9 mln subskrypcji).
Jego zainteresowania ewoluowały od gier, przez analizowanie i komentowanie globalnych wydarzeń, aż po stanie się jednym z najbardziej rozpoznawalnych youtuberów w kategorii komentarza społecznego.
Szerszą rozpoznawalność zyskał w 2023 roku, kiedy to razem z Sylwestrem Wardęgą ujawnił tzw. Pandora Gate, czyli alarmujące powiązania niektórych twórców internetowych z nieletnimi fankami.
Wardęga i Konopskyy przez kilka tygodni pracowali nad śledztwem, które pogrążyło kilkoro popularnych youtuberów. Ten pierwszy wypuścił własny materiał o "Pandora Gate" i przedstawił dowody na to, że Stuu kontaktował się i spotykał z dziewczynami, które nie miały 15 lat, a osoby z jego otoczenia jak Marcin Dubiel, Fagata i Boxdel miały o tym wiedzieć, ale milczały.
Konopskyy w swoim filmie rozszerzył wątek Stuu o kolejne ofiary (łącznie rozmawiał z 5 dziewczynami), które zdecydowały się podzielić swoimi doświadczeniami. Jedna z nich miała 13 lat, gdy skompromitowany youtuber zaprosił ją do swojego mieszkania, gdzie mieli się całować.
Ponadto z materiału m.in. dowiedzieliśmy się o innych gwiazdorach internetu, którzy też wysyłali obleśne wiadomości (Vertez, Vojtaz, dissowskyy) lub udostępniali zdjęcia nieletnich dziewczyn w sieci (DeeJayPallaside).
W kontekście skandalu związanego z oskarżeniami o pedofilię wśród youtuberów wypowiadali się różni politycy. Mateusz Morawiecki zabrał głos, zapewniając o aktywności służb.
Afera ta nabrała większego znaczenia, gdyż wyszła na jaw tuż przed wyborami, co skłoniło niektórych do oskarżenia Konopskyy'ego o współdziałanie z rządem. Youtuber ten, występując ostatnio w podcaście Fomo Podcast, stanowczo zaprzeczył tym spekulacjom. Przyznał jednak, że dostał propozycję współpracy od Telewizji Polskiej.
– TVP zrobiło taką stronę newsową dla młodzieży (...) w zeszłym roku oferowali mi reklamę tego (...) za jedną wstawkę na YT z reklamą (...) tam były kwoty rzędu 80 tys., czy do 100 tys. (...) i wtedy oferowali mi pakiet chyba właśnie 4 wstawek, no i to były kwoty tam chyba od 350 do 400 tys. za 4 wstawki – wyjawił youtuber.
– Korciło cię? – dopytał Arek, prowadzący podcast. – Nie, ani sekundy. Jak tylko gdzieś tam zobaczyłem, że to jest spółka podpięta do Telewizji Polskiej, mówię: odrzucaj to – oznajmił Konopskyy.
– Czy byłyby takie pieniądze, które by Cię przekonały? – dopytał gospodarz. – Nie. Ja nie jestem do kupienia – zapewnił Mikołaj Tylko.